Helse og fysisk aktivitet er viktig for alle, ikke bare for enkeltpersoner. For firmaet er det også viktig at de ansatte holder seg i form, for da er det større sjanse for at de er friske. God fysisk helse kan redusere sykefraværet, så det er mange penger å spare på å oppmuntre de ansatte til å trene.
Gi gaver som hjelper
Det er ikke alltid en moralpreke er det beste. Det fungerer ofte bedre å oppmuntre de ansatte til å trene, og her kan firmagaver fra Axon Profil være til god hjelp. Gi de ansatte noe nyttig, noe de kan bruke når de trener eller går på tur. Klær er kanskje noe av det første du tenker på, men det finnes også mange andre treningsartikler som passer til alle aldersgrupper og alle aktivitetsnivå.
Nyttige ting for den aktive
Velg noe som virkelig blir brukt neste gang du skal gi de ansatte en liten gave. Du kan velge mellom nyttige ting som turkopper, refleksvester og sportsflasker. Eller kanskje et praktisk håndkle som kan brukes etter en treningsøkt. Du kan også gi ting som inspirerer til aktivitet, som en ball med firmalogoen på. En frisbee inspirerer også til lek og aktivitet, enten sammen med venner, familie eller hund. Hvis du gjerne vil få dine ansatte ut på fjelltur, kan du også gi dem et kompass. Dette er en både fin og nyttig gave.
Mål aktiviteten
Mange er også opptatt av å måle hvor aktive de faktisk er. Kanskje de har satt seg et mål om å gå et visst antall skritt per dag, eller være aktiv i et visst antall minutter. Da kan en skritteller eller et aktivitetsarmbånd hjelpe med å telle skritt og måle aktiviteten. Dette kan til og med være en motivasjon til å trene mer. Kanskje de ansatte til og med begynner å konkurrere om hvem som klarer å gå flest skritt innen en viss periode.
Glede og nytte
Alle blir glade for firmagaver, og nyttige firmagaver er kanskje de mest populære gavene du kan gi bort. Populære produkter har større sjanse for å bli brukt, og det er jo det du ønsker å oppnå, ikke sant? Når treningsproduktene er i bruk, bidrar de ikke bare til mer aktive ansatte. De er også en fin måte å markedsføre firmaet på, ettersom logoen blir vist fram i hverdagen.